fredag, november 23, 2007

Stenåldersfrakt

Schenker Logistics är dåliga på att vårda kundrelationerFraktföretaget Schenker ligger på Stenåldersgatan 11 i södra Malmö. Och gatuadressen är rätt så talande för hur man ser på paketdistribution. Min nya dator skickades från Dell för tio dagar sedan, och man kan med lätthet spåra paketet på nätet. Där syns det tydligt att paketet har fastnat hos just Schenker i flera dagar. Ett telefonsamtal till dem bekräftar att man om ytterligare tre dagar hade tänkt skicka ut ett fysiskt brev till mig om att jag har ett paket hos dem. I övrigt så har jag inte fått någon information om att man måste kontakta dem för att få paketet att röra sig vidare från deras lagerlokal. Allting har alltså gått helt automatiskt hela vägen, ända tills det sista steget. Om Schenker har valt att ha en sådan här lösning så måste detta givetvis kommuniceras ut till kunderna. Verkligen stenålder!

Vad säger då Dell om saken? Jo, enligt damen på kundtjänst så betyder "Fri frakt" inte gratis hemleverans, utan bara att datorn skickas från Irland till Sverige. Hepp!

Summa summarum är att jag senare i eftermiddag själv tar mig till Schenker i Malmö för att hämta paketet. Rätt osmidigt, alltså. Men jag ser fram emot min nya dator...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

var glad att du slipper hämta paketet på arlanda & betala lagringsavgift för varje dag mellan paketankomst & avhämtning. sånt är vad konkurrerande paketleverantörer pysslar med.

lördag, 24 november, 2007  
Anonymous Anonym said...

Hur spårar man sin dator på schenker?, det kommer hela tiden upp en ruta där det står ogiltig på när jag följer länken som dell uppger när man ska kolla orderstatus.

söndag, 20 januari, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home