onsdag, juni 15, 2005

Lätt tvätt

Vad är er filosofi när det gäller att tvätta kläder? Min är att tvätta så mycket som går, så fort som möjlighet ges. Man vet ju aldrig när man kan behöva rycka ut på en tvåveckors utflykt eller så, och då är det bra att vara förberedd. Tvättmaskinen i huset där jag bor är tyvärr dock av amerikansk "liggande" modell, och trots en tvättid om ynka 28 minuter så lyckas den duktigt med att käka upp kläderna (men dock göra dem endast ett uns renare). Av den anledningen låter jag alltid tvättfarbrorn på hörnet göra rent mina finare kläder. Han tar bara 10 kronor per skjorta, kemtvättad och färdigstruken. Toppen!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Min filosofi är att - när kläderna är slut, köp nya!
Fast om man kunde få tvättat och strykt skjortor för 10kr/st hade jag nog aldrig bokat tvättid mer...

måndag, 11 juli, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home