onsdag, juli 20, 2005

Vinnare/Winners

Nu har det gått en dryg vecka sedan jag presenterade min lilla BLOG-tävling. Vinnare av USB-minnet på 2 GB blev Niklas Lindgren (12,5 poäng) och de fem nya DVD-skivorna går till Johannes "Island" (11,5 poäng). En tröst-DVD också till Cosis som kom trea, ynka 0,5 poäng efter.

Now a week has passed since I did present my BLOG competition. The winner of the 2 GB USB memory is Niklas the Lihkorist, and the five unreleased DVD movies will be given to Johannes "Island". A bonus-DVD also to Cos, since he was very close.

Här är några kommentarer / Just a few comments:
Utslagsfrågan var givetvis omöjlig att besvara. Men några av era gissningar var ändå ganska nära. Antalet flygplan som kom in för landning var fem (i Hong Kong - inte Taipei). Det innebär ett flygplan varannan minut!

The tiebreaker question was of course impossible to answer. But some of your guesses were quite good anyway. The number of airplanes coming in for landing was five. That means an airplane every second minute!

Gällande antalet lampor som jag såg tändas, så var de 50 st. Människan klarar bättre av att se tändningar än släckningar, därav att enbart dessa räknades.

About the lamps I saw become lighted, that number was 50. Human is better capable to recognize when the light turns on than turns off. That is why I only counted the first mentioned.

Tack för att ni var med och tävlade! / Thank you for participating in my competition!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hello Anders
Do you remember me~~ I'm Ellison haha...

We all already came back Taiwan...
How about you?
I just visit your Blog today...

gee...I think..I miss your BLOG competition... But, it's alright.. After I look those question...I think that it's tough for me ^^

anyway...
Very nice to meet you in HongKong...
See you next time ^^

keep in touch : )

onsdag, 20 juli, 2005  
Anonymous Anonym said...

Yay!

onsdag, 20 juli, 2005  
Anonymous Anonym said...

Oj! Är jag en nästan-vinnare jag. (:

Trevligt att få sig ett pris, men om du inte redan postat det så räcker det nog med äran. Jag har inga planer på att skaffa mig en DVD-läsare i det närmaste.

tisdag, 26 juli, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home